ISO certificering 

Uw klanten stellen het ISO certificaat als eis voor opdrachten en een eis voor het meedoen bij aanbestedingen. Daarnaast heeft ISO certificering nog veel andere voordelen voor uw organisatie:

  1. U wint het vertrouwen van prospects en klanten;
  2. Vereenvoudiging het analyseren en optimaliseren processen;
  3. Verhogen van de efficiency en daarmee kostenbesparingen realiseren;
  4. Signaleren van trends in afwijkingen en tijdig bijsturen;
  5. Kansen en risico’s beheersen en daarop anticiperen;
  6. Klantevredenheid en klantloyaliteit en daarmee nieuwe opdrachten van bestaande opdrachtgevers;
  7. Opbouwen, behouden en verbeteren van hun bedrijfsimago;
  8. Certificaat geeft concurrentievoordeel in uw markt;
  9. Met ISO certificering kun je processen optimaliseren, de betrouwbaarheid verhogen en de organisatie continu verbeteren;
  10. ISO certificering is een verzekering dat u aan de eisen wensen en verwachtingen van de klant en aan de wet- en regelgeving;
  11. Met dit certificaat voldoet u aan de certificering eis van klanten, kunt u meedoen aan aanbestedingen en het certificaat is een paspoort dat toegang biedt aan nationale en internationale markten;
  12. Het ISO certificaat is een schriftelijke verklaring als bevestiging van het voldoen aan de normeisen en daarmee een garantie naar uw opdrachtgevers.

Hoe werkt ISO certificering?

Wanneer u ISO certificering wilt behalen worden de volgende stappen uitgevoerd:

  1. Offertes aanvragen en aanbiedingen vergelijken van verschillende adviesbureaus;
  2. Adviesbureau selecteren voor hulp, begeleiding en coaching bij de invoering;
  3. Nulmeting uitvoeren en beoordelen en evalueren van de huidige status;
  4. Stappen plannen voor uitvoering  stap voor stap begeleiden naar ISO certificering;
  5. Opzetten invoeren implementatie managementsysteem om processen procedures en werkwijzen inzichtelijk maken, de betrokkenheid van medewerkers managers en staf te vergroten en het management in staat te stellen de organisatie eenvoudiger te beheersen te sturen en meer grip op de bedrijfsvoering te realiseren.
  6. Processen vastleggen in het managementsysteem om continue analyse, verbetering optimalisatie en borging mogelijk te maken, een betrouwbaar product op de markt brengen, te voldoen aan wet en regelgeving, aan klanten wensen eisen en specificaties en zo de continuïteit van bedrijf verzekeren
  7. Interne audit uitvoeren door adviesbureau als onderzoek en extra controle, om zeker te stellen dat alle voorwaarden voor certificatie zijn ingevuld.
  8. Aanvragen certificaat bij een deskundige onafhankelijke onpartijdige geaccrediteerde certificatie instelling zodat u als organisatie kunt aantonen dat u in staat bent processen producten diensten continu te verbeteren
  9. De externe auditor beoordeelt de organisatie op het voldoen aan de normeisen en kent een formeel ISO certificaat toe.

Meer weten over ISO certificering?

Wilt u meer weten? Stel hieronder uw vragen over ISO certificering als u meer wilt weten over hoe u op een eenvoudige wijze, praktisch doelmatig en snel kunt aantonen te voldoen aan de normeisen, hoe u dit kunt evalueren en hoe u uw processen kunt verbeteren?
Of wilt u meer weten over de bedragen die u moet uittrekken voor de kosten van de adviseur en de certificatie instelling? U krijgt binnen enkele uren antwoord op uw vragen aan één van onze specialisten. U kunt natuurlijk ook direct een offerte aanvragen of een kennismakingsgesprek.